Sunday 25 May 2014

Kebaikkan dan kelebihan Phytocol-ST Shaklee

Bagus untuk mengawal kandungan kolestrol dan menurunkan paras kolestrol

Pernyataan di atas telah menunjukkan dengan lebih jelas tentang Phytocol-ST Shaklee. Sangat penting untuk mengawal dan menurunkan kandungan dan paras kolestrol dalam badan.

Mari kita kenali lebih lanjut tentang maksud Kolesterol?

Ia adalah sejenis molekul lipid yang di temukan dalam aliran darah dan sel tubuh. Kolesterol di keluarkan oleh hati dan di perlukan untuk proses metabolisme tubuh, seperti membantu pembentukan sel baru dan hormon. Namun, jangan sampai terlebih. Jika kolesterol berlebihan ia akan mengakibatkan pembentukan lemak dalam darah yang boleh menyumbat pembuluh darah. Akhirnya, masalah seperti ini menyebabkan risiko serangan jantung dan stroke.

2 jenis kolestrol iaitu 

a) Low Density Lipopretin (LDL) yang di sebut kolestrol jahat. LDL mengandungi 75% kolestrol dan hanya sedikit protein. Ia berperanan untuk mengalirkan kolestrol ke seluruh tubuh. Kadar LDL yang berlebihan dapat menyebabkan penompokan lemak di dinding arteri.

b) High Density Lipoprotein (HDL) di kenal sebagai kolestrol baik. HDL mengandungi banyak protein dan mengalirkan 20-30% kolestrol ke seluruh badan. Ia berperanan untuk membuang lebihan kolestrol dari sel dan dinding arteri serta membawa kolestrol kembali ke hati untuk di buang.

Melalui info tentang kolestrol, Jika kita ingin menurunkan kadar kolestrol, jom kita berkenalan dan fitosterol. Sterol yang terdapat dalam tanaman dan ia mempunyai struktur mirip kolestrol. Fitosterol ini dapat di temukan di dalam sayuran, kacang-kacangan, gandum.Fitosterol dapat membantu menurunkan kadar kolestrol dengan cara menhalang penyerapan kolestrol di usus sehingga membantu menurunkan jumlah kolestrol yang memasuki aliran darah. Berdarakan penelitian, pengambilan fitosterol insya allah membantu menurunkan kolestrol sehingga 10%. 

Sumber: id:shvoong.com

Jom Saya cerita keistimewaan Phytocol-ST Shaklee

Phytoco-ST Shaklee

Bagaimana ia membantu menurunkan kadar kolesterol?

Fitosterol dapat menurunkan kadar kolestrol secara total dan LDL. hal ini dalah kerana struktur Fitosterol adalah sama dengan struktur kolestrol. Kadar Fitosterol pada rangkaian tubuh biasanya sangat rendah kerana ia tidak mudah di cerna dan diekskresi lebih cepat oleh hati, berbanding dengan kolesterol. Metabolisme Fitosterol pada hati juga menghasilkan asid hempedu dengan lebih rendah daripada kolestrol. Kajian juga mendapati Fitosterol terbukti dapat menghalang perkembangan kanser usus besar dan memberikan kesan terapi lain termasuk anti tumor..

Phytocol-ST Shaklee

credit dari: Master Norita Idris

Tumbuh-tumbuhan memang memberi manfaat dan kebaikkan kepada kesihatan kita. Pilih lah yang terbaik dan organik dengan shaklee. 


* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan

 Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

 Email: farshanna29@gmail.com

Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment