Monday 19 May 2014

Pengedar Sah Shaklee Miri, Shaklee Sarawak.

Assalamualaikum, 

Salam sejahtera,.......Nak tahu detail tentang saya. Saya adalah pengedar sah shaklee di Miri yang bernama Farhana Marzukie. Suami saya ialah ahli shaklee yang berID 877175 bernama Abdullah Sani Bin General. Saya menggunakan ID suami saya untuk mengedar vitamin kepada sesiapa yang ingin mengambilnya untuk kesihata. Mencegah sakit sebelum kita di rawat. Kami mempunyai dua puteri yang cantik maanis bernama Nuraina Fildzah (1tahun 4bulan) dan Nina Sophea Fathiah(3 bulan). Saya dulu seorang pelajar kelulusan ijazah UITM dan pernah berkerja sebagai jurutera di sebuah company oil & gas tetapi saya sekarang telah resign menjadi suri rumah sepenuh masa. Tetapi setelah saya mengambil trial set shaklee berpantang yang di beri oleh suami saya, saya sudah menjadi pengedar sah shaklee di kawasan miri, dan juga saya bole mengedar di seluruh sarawak, sabah dan semenanjung. Suami saya mengetahui shaklee ini yang di perkenalkan oleh seorang kakak yang baik dan banyak mengajar saya serta memberi semangat berpasukan untuk menjalankan bisnes ini. Insya Allah sekarang saya sudah mula bertapak sedikit demi sedikit dan sudah merasa hasil nya walaupun sedikit.

             Selepas melahirkan anak kedua saya mengalami kesihatan yang tidak memuaskan beberapa hari selepas bersalin. Bermacam-macam hal yang berlaku sebelum saya mengambil set berpatang shaklee iaitu saya mengalami kembang di muka yang menjadikan muka saya pelik semasa berpantang. Saya terkena alergi selepas menggunakan pilis di dahi. Dahi saya kembang di sebabkan alergi, dan alergi itu sampai ke mata serta menjadikan muka dan telinga saya kembang. Memang mengerikan. Saya sendiri takut melihatnya. Dengan keadaan yang lemah ketika bersalin, tiba2 saya pantang mengalami kes sebegini. Setelah mengambil set berpantang shaklee memang teramat sihat sekali dengan saya makan ubat kampung yang di beri oleh ibu saya. 

Kelebihan yang saya perolehi dari Set berpantang shaklee ialah:
  • Ia membantu saya pulih dengan memberi kecergasan yang berpanjangan semasa berpantang iaitu saya tidak pernah berasa letih ataupun lesu walaupun bangun malam. Kerja menjaga anak saya sendiri yang buat serta memandikan anak saya sekali. Memang ia membuat saya cergas dan sihat walaupun membuat kerja yang lain semasaberpantang.
  • Ia juga memulihkan kesihatan dalaman saya seperti tidak sakit di bahagian jahit dan bahagian itu pulih dengan cepat. Mungkin dengan pengambilan Zinc dalam set itu telah menyembuhkan bahagian jahit dengan cepat.
  • Ia juga membuat susu saya sangat meriah sampai bayi saya selalo terkena percikan susu saya. Memang tidak di sangka set ini membuat susu banyak dan bayi saya tidak pernah merengek di sebabkan susu yang dia minum dari susu badan saya mengenyangkan dan dia dapat tidur dengan lena kerana nutrisi dalam set yang saya ambil cukup untuk bayi saya
  • Bayi saya tidak terkena kuning walaupun saya memakan set pantang ini. Ia amat memudahkan saya dan tidak perlu khuatir untuk memakan ubat.
  • Bayi saya juga cukup sihat dan saya terkejut bila berat badan dia naik dengan baik iaitu dari 3.01 kg sewaktu lahir dan setelah berumur 1 bulan berat nya 4.14kg dan semakin menaik berat sewaktu 2 bulan iaitu 5.7kg. Berat bayi saya cukup membuat saya yakin bahawa vitamin shaklee membuat saya menghasilkan susu yang cukup khasiat dan nutrisi nya.
  • Yang membuat saya suka set berpantang ini, ia telah banyak membantu saya ketika membuang air besar. Mula2 saya takut untuk membuang air besar sebab di bahagian jahit teramat lah sakit. Tapi set shaklee membantu saya membuang air besar tanpa ada rasa sembelit dan sakit.
Begitulah kisah saya setelah mengambil shaklee dan sekarang ini saya masih mengamalkan nya untuk penyusuan bayi saya serta kesihatan dalaman wanita. Shaklee banyak membantu dan suami saya pun suka sampai dia pun melihat perubahan saya sedikit demi sedikit.

Kelebihan produk shaklee setelah saya mengamalkannya ialah:
  • Ia mempunyai banyak kelainan dengan vitamin kesihatan yang lain. Kelainan dari kandungan yang cukup baik iaitu ia mempunyai 'extra ingredient' dari produk lain. Saya telah lihat perbezaan nya. iaitu B-Complex shaklee mengandungi lebih banyak 'biotin'. daripada vitamin lain.
  • Produk ini tidak mempunyai apa2 kesan sampingan setelah saya makan. Saya telah lihat juga teman saya yang sudah berbelas tahun memakan vitamin shaklee tetapi keadaan kesihatannya cukup baik.
  • Produk shaklee adalah produk vitamin yang penghasilan nya memang 99.9% diperbuat daripada bahan semulajadi. Ia tidak mempunyai apa2 bahan kimia dan vitamin shaklee cukup selamat untuk di ambil. Vitamin lain mempunyai bahan kimia yang akan menghasilkan kean sampingan 1 hari kelak tetapi shaklee sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam. Ia memang di jamin 100% asli. 
Manfaat yang saya perolehi setelah membuat bisnes shaklee ialah:
  • Saya dapat mengenali ramai teman2 yang berjaya dalam bisnes shaklee ini dan mereka merupakan satu idola yang boleh membuat kita semangat untuk berjaya seperti mereka.
  • Saya dapat perolehi ilmu yang banyak mengenai kesihatan serta ilmu tentang suplemen/nutrisi terutamanya ibu-ibu yang sedang hamil serta lepas bersalin.
  • Dapat membantu rakan-rakan di luar sana yang ingin memulihkan kesihatan menjadi lebih baik. Seperti saya sendiri iaitu moto saya " Kesihatan yang baik adalah Inspirasiku"
  • Bisnes ini banyak mengutamakan pengetahuan tentang produk shaklee berbanding keuntungan yang diperolehi kerana ia tiada paksaan. Apa yang saya usahakan begitulah hasil yang akan saya perolehi. 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Berminat untuk mencuba produk shaklee?

Hubungi saya farshanna29@gmail.com atau SMS ke 0107942058 untuk mendapatkan harga istimewa. 


No comments:

Post a Comment