Monday 19 May 2014

Atasi Jerawat dengan Set Kecantikkan Shaklee

Jerawat adalah masalah semua peringkat umur. Bagaimana jerawat terjadi?

Jerawat terjadi bila kelenjar minyak mengeluarkan terlalu banyak minyak dan sebum di kulit terutamanya di muka, dada dan belakang iaitu kawasan yang mempunyai banyak bulu roma. Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih, jika terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut. Lebih besar kawasan radang, lebih mudah terbentuk nanah dan meninggalkan parut jerawat jika tiada perawatan yang sesuai. Menghilang parut jerawat lebih sukar bila perawatan di abaikan!

Wajah yang penuh dengan parut jerawat sudah tentu menghilang seri dan keyakinan diri. Biasanya jerawat akan hilang sendiri jika kulit sentiasa bersih dan sihat. Tetapi sesetengahnya boleh menjadi teruk dan kronik. Untuk merawat jerawat, ia bole di atasi dengan pengambilan set kecantikkan Shaklee iaitu Vitamin smulajadi yang terdiri daripada:

Vitamin E 400IU: Ia adalah Vitamin Anti-Penuaan. 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.



B-Complex: Ia adalah sebagai pelembab, mencegah pigmentasi dan jerawat terhasil di sebabkan kekurangan vitamin B-6 maka vitamin ini mengubati jerawat.



Vitamin C: Merupakan vitamin antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran. Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. Memulihkan sel dan membina kolagen kerana ia merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Kurang pengambilannya boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan kasar. 




* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut, sila berhubung dengan saya:
Email: farshanna29@gmail.com
CALL/SMS: 0107942058












No comments:

Post a Comment