Thursday 10 April 2014

Ngerinya bila alami sembelit selepas bersalin

Sakit nya Bila Alami Sembelit

sembelit


Saya pernah alaminya sendiri selepas bersalin. Teruknya rasa bila kena sembelit macam nie. Berak macam batu.....eeee.....memang sakit lagi2 lepas bersalin. Kenapa kita sering alami sembelit ini. Puncanya adalah:

a) Kurang pengambilan air

b) Pengambilan jamu dan herba yang bersifat panas

c) Kurang pengambilan sayur dan buah-buahan.

d) Takut membuang air besar kerana takut jahit lepas bersalin terbuka.

Sembelit ini memang menakutkan dan telah menjadi satu fobia kepada ibu-ibu lepas bersalin. Bagaimana cara atasi masalah ini jika anda ingin tahu:

1) Banyakkan minum air 2 hingga 3 liter sehari

2) Makan-makanan kaya dengan serat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan.

3) Segeralah ke tandas kerana lama anda menahan nya, najis akan menjadi lebih keras dan anda alami masalah makin sukar untuk membuang.

4) Banyak pergerakan seperti berjalan dan senaman ringan.

5) Pengambilan supplemen tambahan sangat-sangat membantu dalam masalah ini.

Jadi saya ingin kongsi bersama anda Ostematrix Shaklee yang banyak membantu saya semasa berpantang untuk mengatasi masalah sembelit ini. Bukan sahaja saya kurang sembelit, malah saya cukup bertenaga sepanjang saya berpantang.

ostematrix


* These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia dan Taiwan 

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian/pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui

Email: farshanna29@gmail.com 
Call/ SMS/ Whatsapp: 010-7942058

No comments:

Post a Comment